Εγκρίθηκε από το δημόσιο η επένδυση για αυτοκινητοδρόμιο κοντά στη Πάτρα.
Τίποτα πλέον δεν μπορεί να αναστρέψει την κατάσταση. Το όνειρο για την κατασκευή ενός σύγχρονου, διεθνών προδιαγραφών αυτοκινητοδρομίου στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Χαλανδρίτσα (κοντά στην Πάτρα), δεν είναι πλέον «όνειρο θερινής νυκτός», παρά το γεγονός ότι πλησιάζουμε προς το καλοκαίρι.
Την κατάλληλη εποχή, την άνοιξη που διανύουμε, ήρθε και η άνοιξη για τα φιλόδοξα σχέδια όσων οραματίστηκαν εδώ και δύο δεκαετίες το μεγάλο αυτό έργο πνοής, που δεν αφορά μόνο τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της χώρα μας, ο οποίος δυσλειτουργεί, αλλά γενικότερα την ανάπτυξη και αξιοποίηση της περιοχής που βρίσκεται σε κομβικό σημείο της χώρας.
Επίσημα
Μόλις προχθές συνομιλούσα στην εκπομπή «ΔΡΟΜΟΙ ΑΝΤΟΧΗΣ» του Nova ΣΠΟΡ FM 94,6 με τον πρόεδρο του «Αυτοκινητοδρομίου Πατρών», όπως ονομάζεται η εταιρεία, Ευάγγελο Φλωράτο.
Μου επισήμανε ότι ναι μεν εγκρίθηκε η επένδυση από το τμήμα αξιολόγησης και ελέγχου επενδύσεων του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, εντούτοις επειδή δεν έχει κυρωθεί η υπουργική απόφαση από τη Βουλή, καλό θα ήταν να μην μιλούμε για τελεσίδικες καταστάσεις, διότι στην Ελλάδα όλα αλλάζουν, ειδικά τώρα.
Όμως, από τη στιγμή που επίσημα το Υπουργείο ανακοίνωσε ότι εγκρίθηκε η επένδυση, μπορούμε να αναφέρουμε ότι βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο του εγχειρήματος και αν κάποιοι εκτεθούν, αυτοί δεν θα είναι οι επενδυτές του έργου. Πλέον απομένει η κύρωση του έργου. Ας ελπίσουμε να γίνει σχετικά άμεσα διότι πριν πάει στη Βουλή η υπουργική απόφαση χρειάζεται να… καθαρογραφεί.
Η επένδυση
Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε 94,6 εκατ. ευρώ, με την επιχορήγηση από το δημόσιο να ανέρχεται στα 28,92 εκατ. ευρώ (ποσοστό 30,571%).
Η μελέτη προβλέπει αυτοκινητοδρόμιο διεθνών προδιαγραφών με όλα τα υποστηρικτικά κτήρια για την λειτουργία του. Θα μπορεί να φιλοξενήσει αγώνες αυτοκινήτων Φόρμουλα 1, όμως δύσκολα θα μπούμε στο καλεντάρι του πρωταθλήματος διότι ο Εκλεστοουν που έχει τα εμπορικά δικαιώματα θέλει περίπου 35 εκατ. ευρώ.
Πιο εύκολα μπορούμε να έχουμε δοκιμές εξέλιξης και γκραν πρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος μοτοσικλέτας Super bike, άλλους αγώνες μονοθεσίων, αυτοκινήτων τουρισμού και καρτ.
Ο χώρος μπορεί βέβαια να χρησιμοποιηθεί για θέματα οδικής ασφάλειας, εκπαίδευσης οδηγών δημόσιων φορέων (τροχαία, πυροσβεστική κ.α.), για δοκιμές ελαστικών και ποικίλες εκδηλώσεις (παρουσιάσεις νέων μοντέλων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών).
Εν συντομία…
Το «Αυτοκινητοδρόμιο Πατρών» έχει 411 μετόχους (φυσικά και νομικά πρόσωπα: η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ο Δήμος Πατρέων, το Επιμελητήριο Αχαΐας, ο Δήμος Φαρρών, η ΤΕΔΚ Αχαΐας, η Αχαϊκή Συνεταιριστική Τράπεζα κ. α.). Θα καλύψει έκταση 928,5 στρεμμάτων, κάτω από την επαρχιακή οδό Χαλανδρίτσας – Βαλμαντούρας, 20 χλμ. νοτιοανατολικά της Πάτρας.
Έχουν εκδοθεί ήδη όλες οι απαραίτητες άδειες (έγκριση περιβαλλοντικών όρων, αρχιτεκτονικής μελέτης, σκοπιμότητας και καταλληλότητας οικοπέδου). Το αυτοκινητοδρόμιο έχει σχεδιάσει βελγική εταιρεία και η κατασκευή του θα ολοκληρωθεί σε 36 μήνες.
Θα συμβάλλει στην απασχόληση με 497 νέες θέσεις εργασίας (μόνιμες και εποχικές), όπως και στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Πλέον, η Ελλάδα, μια χώρα που θα μπορούσε να συντηρείται από την παροχή εξαιρετικών υπηρεσιών προς τους ξένους, αποκτά επιτέλους και μια πίστα αγώνων, διότι από πίστες μπουζουκιών μπουχτίσαμε.
Δημήτρης Μπαλής (http://www.sport-fm.gr)
Τίποτα πλέον δεν μπορεί να αναστρέψει την κατάσταση. Το όνειρο για την κατασκευή ενός σύγχρονου, διεθνών προδιαγραφών αυτοκινητοδρομίου στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Χαλανδρίτσα (κοντά στην Πάτρα), δεν είναι πλέον «όνειρο θερινής νυκτός», παρά το γεγονός ότι πλησιάζουμε προς το καλοκαίρι.
Την κατάλληλη εποχή, την άνοιξη που διανύουμε, ήρθε και η άνοιξη για τα φιλόδοξα σχέδια όσων οραματίστηκαν εδώ και δύο δεκαετίες το μεγάλο αυτό έργο πνοής, που δεν αφορά μόνο τον μηχανοκίνητο αθλητισμό της χώρα μας, ο οποίος δυσλειτουργεί, αλλά γενικότερα την ανάπτυξη και αξιοποίηση της περιοχής που βρίσκεται σε κομβικό σημείο της χώρας.
Επίσημα
Μόλις προχθές συνομιλούσα στην εκπομπή «ΔΡΟΜΟΙ ΑΝΤΟΧΗΣ» του Nova ΣΠΟΡ FM 94,6 με τον πρόεδρο του «Αυτοκινητοδρομίου Πατρών», όπως ονομάζεται η εταιρεία, Ευάγγελο Φλωράτο.
Μου επισήμανε ότι ναι μεν εγκρίθηκε η επένδυση από το τμήμα αξιολόγησης και ελέγχου επενδύσεων του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, εντούτοις επειδή δεν έχει κυρωθεί η υπουργική απόφαση από τη Βουλή, καλό θα ήταν να μην μιλούμε για τελεσίδικες καταστάσεις, διότι στην Ελλάδα όλα αλλάζουν, ειδικά τώρα.
Όμως, από τη στιγμή που επίσημα το Υπουργείο ανακοίνωσε ότι εγκρίθηκε η επένδυση, μπορούμε να αναφέρουμε ότι βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο του εγχειρήματος και αν κάποιοι εκτεθούν, αυτοί δεν θα είναι οι επενδυτές του έργου. Πλέον απομένει η κύρωση του έργου. Ας ελπίσουμε να γίνει σχετικά άμεσα διότι πριν πάει στη Βουλή η υπουργική απόφαση χρειάζεται να… καθαρογραφεί.
Η επένδυση
Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε 94,6 εκατ. ευρώ, με την επιχορήγηση από το δημόσιο να ανέρχεται στα 28,92 εκατ. ευρώ (ποσοστό 30,571%).
Η μελέτη προβλέπει αυτοκινητοδρόμιο διεθνών προδιαγραφών με όλα τα υποστηρικτικά κτήρια για την λειτουργία του. Θα μπορεί να φιλοξενήσει αγώνες αυτοκινήτων Φόρμουλα 1, όμως δύσκολα θα μπούμε στο καλεντάρι του πρωταθλήματος διότι ο Εκλεστοουν που έχει τα εμπορικά δικαιώματα θέλει περίπου 35 εκατ. ευρώ.
Πιο εύκολα μπορούμε να έχουμε δοκιμές εξέλιξης και γκραν πρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος μοτοσικλέτας Super bike, άλλους αγώνες μονοθεσίων, αυτοκινήτων τουρισμού και καρτ.
Ο χώρος μπορεί βέβαια να χρησιμοποιηθεί για θέματα οδικής ασφάλειας, εκπαίδευσης οδηγών δημόσιων φορέων (τροχαία, πυροσβεστική κ.α.), για δοκιμές ελαστικών και ποικίλες εκδηλώσεις (παρουσιάσεις νέων μοντέλων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών).
Εν συντομία…
Το «Αυτοκινητοδρόμιο Πατρών» έχει 411 μετόχους (φυσικά και νομικά πρόσωπα: η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ο Δήμος Πατρέων, το Επιμελητήριο Αχαΐας, ο Δήμος Φαρρών, η ΤΕΔΚ Αχαΐας, η Αχαϊκή Συνεταιριστική Τράπεζα κ. α.). Θα καλύψει έκταση 928,5 στρεμμάτων, κάτω από την επαρχιακή οδό Χαλανδρίτσας – Βαλμαντούρας, 20 χλμ. νοτιοανατολικά της Πάτρας.
Έχουν εκδοθεί ήδη όλες οι απαραίτητες άδειες (έγκριση περιβαλλοντικών όρων, αρχιτεκτονικής μελέτης, σκοπιμότητας και καταλληλότητας οικοπέδου). Το αυτοκινητοδρόμιο έχει σχεδιάσει βελγική εταιρεία και η κατασκευή του θα ολοκληρωθεί σε 36 μήνες.
Θα συμβάλλει στην απασχόληση με 497 νέες θέσεις εργασίας (μόνιμες και εποχικές), όπως και στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Πλέον, η Ελλάδα, μια χώρα που θα μπορούσε να συντηρείται από την παροχή εξαιρετικών υπηρεσιών προς τους ξένους, αποκτά επιτέλους και μια πίστα αγώνων, διότι από πίστες μπουζουκιών μπουχτίσαμε.
Δημήτρης Μπαλής (http://www.sport-fm.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου